Aby znaleźć strony internetowe z konkretną zawartością, należy w wyszukiwarkę wpisać hasła i frazy kluczowe, które nas interesują. Najpopularniejszą stroną tego typu jest bez wątpienia Google. To właśnie pod tę wyszukiwarkę pozycjonuje się inne strony. Jednak konkurencja jest ogromna i każdy chciałby znaleźć się na szczycie listy wyników. Jeśli nie prowadzimy ogromnego sklepu lub nie posiadamy znanej marki, warto postawić na pozycjonowanie lokalne.
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie jest nastawione na zwiększenie ruchu na stronie i poprawę jej widoczności. Można je realizować na mocnych i popularnych frazach, ale wtedy należy liczyć się ze sporą konkurencją. Można też zdecydować się na mniej popularne hasła, które są dość często wyszukiwane przez potencjalnych klientów, ale jednocześnie mają mniejszą konkurencję. To nic innego jak pozycjonowanie lokalne, w tym przypadku zamiast fraz SEO czy pozycjonowanie wybiera się takie jak pozycjonowanie Bielsko czy pozycjonowanie stron Bielsko-Biała. Dla małych i średnich firm, które nie zajmują się sprzedażą online, dobra widoczność w wyszukiwarce może być ogromnym sukcesem w konkretnej lokalizacji.
Pozycjonowanie stron Bielsko – lokalne SEO
Marketing lokalny to nic innego, jak reklamowanie biznesu w internecie w taki sposób, aby dotrzeć do potencjalnych klientów w danej okolicy. Stąd stosowanie takich fraz, jak pozycjonowanie Bielsko-Biała. Różnicą między SEO globalnym a lokalnym jest właśnie grupa docelowa. Dzięki pozycjonowaniu tego typu osoby mieszkające w okolicy mogą dowiedzieć się o danej firmie i do niej trafić. Wiele osób wyszukuje fraz lokalnych, takich jak „Gdzie zmienić opony” czy „Piekarnia cennik”. Wyszukiwarka w przypadku takich zapytań wyświetla właśnie hasła lokalne – z tego powodu warto skupić się na takim pozycjonowaniu, jeśli firma działa przede wszystkim lub tylko w danej lokalizacji.
Jak rozpocząć lokalne SEO?
Pozycjonowanie Bielsko (i w innych miejscowościach) można zlecić firmie zewnętrznej lub zająć się tym samodzielnie. Łatwiejszym i bezpiecznym rozwiązaniem jest, oczywiście, zaufanie specjaliście. Pozycjonerzy wiedzą jak szybko opracować najlepszą strategię dla danej firmy i jak działać, aby jak najszybciej uzyskać zadowalający efekt.
Pierwszą rzeczą, jeśli chodzi o lokalne SEO, jaką należy wykonać, jest ustalenie, jakie frazy są wyszukiwane przez klientów oraz na jakich hasłach skupia się konkurencja. Do tego są potrzebne specjalne programy, nierzadko płatne, z których na co dzień korzystają firmy marketingowe. Idealny frazy lokalne to np. pozycjonowanie Bielsko-Biała, pozycjonowanie stron Bielsko i pozycjonowanie stron Bielsko-Biała. Warto również przejrzeć działania konkurencji. Tym wszystkim zajmie się bez wysiłku specjalista SEO. Następnie taka osoba ustali działania – poprawia działanie strony internetowej, zamawia odpowiednie opisy kategorii czy produktów i usług, zajmuje się linkowanie wewnętrznym i zewnętrznym itd.
Zalety marketingu lokalnego
Dlaczego warto korzystać z lokalnego pozycjonowania stron? Tego typu działania:
– pozwalają zwiększyć ruch potencjalnych klientów na stronie;
– umożliwiają pozyskać nowych klientów;
– pozwalają firmie skutecznie konkurować z innymi biznesami;
– budują silny wizerunek marki;
– dają długotrwały efekt.
Materiał zewnętrzny